مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 13:352022-12-25بين الملل

عربستان هنوز برای مسؤولان حج کشورمان ویزا صادر نکرده است


با وجود اینکه وضعیت حج تمتع 1444 قمری (1402 شمسی) برای بسیاری از کشورها مشخص شده است، هنوز طرف سعودی ویزای هیأت ایرانی برای امضای تفاهم نامه حج آینده را صادر نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هر ساله قبل از شیوع کرونا در این ایام تفاهم نامه حج تمتع امضا شده بود و ایران از وضعیت نهایی حج تمتع مطلع بود.

اما اکنون در حالی که در ماه جمادی الثانی هستیم، همچنان تفاهم نامه حج تمتع 1444 قمری (1402 شمسی) به امضای ایران و عربستان نرسیده است.

البته در حج تمتع سال جاری نیز وقتی عربستان از موافقت با حضور محدود زائران کشورهای خارجی خبر داد، با توجه به محدودیت زمان، تفاهم نامه حج تمتع به صورت وبیناری صورت گرفت و حدود 40 هزار ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

اما اکنون سعودی ها در حال دعوت از کشورهای مختلف و امضای تفاهم نامه حج با مسؤولان ارشد آنها هستند و مسؤولان حج و زیارت کشورمان نیز در هفته های گذشته به صورت وبیناری برای تشرف زائران ایرانی به حج تمتع به توافق اولیه رسیده اند.

با این وجود، هنوز این توافق مکتوب نشده و به امضای طرفین نرسیده است.

بر همین اساس، همچنان مسؤولان کشورمان در انتظار اعزام تیم ایرانی به عربستان برای انجام مذاکرات و امضای تفاهم نامه حج هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان هنوز برای مسؤولان حج کشورمان ویزا صادر نکرده است

عربستان هنوز برای مسؤولان حج کشورمان ویزا صادر نکرده است