مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 10:402022-12-25پزشكي

مشاوره ژنتیکی با آزمایش ژنتیکی چه تفاوتی دارد؟


معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: هدف از انجام آزمایش های ژنتیک، تشخیص بیماری و پیشگیری از تولد نوزادانی است که سابقه بیماری های خاص در خانواده آن ها وجود دارد.

- شهناز آقاخانی در گفت وگو با ایسنا، درباره انجام مشاوره ژنتیک، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکل هایی که در مراکز مشاوره ژنتیک وجود دارد عدم اطلاع افراد از تفاوت مشاوره و آزمایش ژنتیکی با یکدیگر است.

همچنین همه زوج ها برای بارداری نیاز به انجام مشاوره ژنتیک دارند.

وی افزود: با انجام آزمایش های ژنتیک درمان صورت نمی گیرد زیرا اغلب بیماری های ژنتیکی درمان ندارند و هدف از انجام آزمایش های ژنتیک تشخیص بیماری و پیشگیری از تولد نوزادانی است که سابقه بیماری های خاص در خانواده آن ها وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: اغلب زوج هایی که نسبت فامیلی داشته و مراجعه می کنند تصور می کنند که آزمایش ژنتیک باید برای آن ها انجام شود در صورتی که این گونه نیست و در این میان مشاور با توجه به اطلاعات و دانش خود این اقدام را تشخیص می دهد.

آقاخانی ادامه داد: زوج های ازدواج فامیلی، افراد دارای بیماری های ژنتیک در خانواده از قبیل عقب ماندگی ذهنی، بیماری های متابولیک، عصبی و عضلانی، ناشنوایی، نابینایی و بیماری های خونی همانند تالاسمی، هموفیلی و در نهایت زوج های نگران در ارتباط با بارداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوره ژنتیکی با آزمایش ژنتیکی چه تفاوتی دارد؟

مشاوره ژنتیکی با آزمایش ژنتیکی چه تفاوتی دارد؟