مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 08:502022-12-25سياسي

دخالت 50 درصدی دستگاه های اجرایی در افزایش پرونده های قضایی


رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه های اجرایی استان در 50 درصد ورودی پرونده ها به مراجع قضایی دخالت مستقیم دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر سال جاری نیز همچنان بر تحقق سند تحول قضایی تاکید شد که مهمترین محور آن کاهش ورودی پرونده ها است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: کشور ما جز کشورهایی است که بیشترین ورودی پرونده را به دستگاه قضا شاهد هستیم و به نوعی به رغم جذب نیرو و امکانات، سیل ورودی پرونده ها امکان ارائه خدمات مطلوب تر و کیفی تر را از دستگاه قضا گرفته است.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: 50 درصد دستگاه های اجرایی در افزایش ورودی پرونده به مراجع قضایی دخالت مستقیم دارند چرا که اگر مدیران دستگاه های اجرایی به درستی به وظایف خود عمل کنند، 50 درصد ورودی پرونده ها کاهش پیدا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان اردبیل رسیدگی به 400 هزار پرونده در دستور کار دستگاه قضا بوده که اگر به ازای هر پرونده 2 تا سه نفر مد نظر قرار گیرد، به تناسب جمعیت استان ما افراد گرفتار در سالن های دادگاه ها را شاهد بودیم.

حجت الاسلام کثیرلو اضافه کرد: با اجرایی شدن دقیق قوانین و مقررات به راحتی می توانیم از ورود 200 هزار پرونده قضایی جلوگیری کنیم به شرط آنکه همه به وظیفه خود به درستی عمل کرده و نسبت به آن آگاهی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخالت 50 درصدی دستگاه های اجرایی در افزایش پرونده های قضایی

دخالت 50 درصدی دستگاه های اجرایی در افزایش پرونده های قضایی