مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 18:152022-12-24فرهنگي

توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران


پس از اصالت سنجی تابلوی منسوب به «پیکاسو» که در مخزن موزه ملی ایران نگهداری می شود، رییس این موزه، اطلاعات و جزییات بیشتری را درباره این تابلو ارائه کرد.

- پس از اصالت سنجی تابلوی منسوب به پیکاسو که در مخزن موزه ملی ایران نگهداری می شود، رییس این موزه، اطلاعات و جزییات بیشتری را درباره این تابلو ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی پس از آزمایش و بررسی روی یک اثر نقاشی منسوب به پابلو پیکاسو، نقاش معروف اسپانیایی، که در گنجینه موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران نگهداری می شود، اعلام کرد که این تابلو یک چاپ دستگاهی روی کرباس در حدود 50 سال پیش بوده است.

اکنون، جبرییل نوکنده ـ رییس کل موزه ملی ایران ـ با ارائه توضیحات تکمیلی تر درباره این تابلو، گفت: تابلو منسوب به پیکاسو بخشی از مجموعه اموال توقیفی است که در موزه ملی ایران نگهداری می شود.

او با اشاره به بررسی این تابلو توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال گذشته، اظهار کرد: نتایج این پژوهش نشان داد اثر مورد نظر یک چاپ دیجیتال روی بوم از یکی از آثار معروف پابلو پیکاسو موسوم به مرد دلقک در حال نواختن گیتار است که اصل آن در سال 1918 با تکنیک رنگ و روغن اجرا شده و بعدها یک شرکت ایتالیایی این اثر را روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران

توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران