مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 13:552022-12-24سياسي

16 آیین سنتی عزاداری دامغان ثبت ملی شد


رییس تبلیغات اسلامی دامغان با بیان اینکه 16 آیین سنتی در نخستین رویداد ثبت تصویری مراسم عزاداری سنتی شهرستان به ثبت ملی رسید، گفت: نمایشگاه «صبح تیره رو» ماحصل این عملیات فرهنگی است.

- سمنان- رییس تبلیغات اسلامی دامغان با بیان اینکه 16 آیین سنتی در نخستین رویداد ثبت تصویری مراسم عزاداری سنتی شهرستان به ثبت ملی رسید، گفت: نمایشگاه صبح تیره رو ماحصل این عملیات فرهنگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد علی ملکیان ظهر شنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه عکس رویداد تیره رو ویژه آیین های سنتی عزاداری محرم به میزبانی حوزه هنری سمنان بیان کرد: آیین های سنتی از حیث جامعه شناسی و مردم شناسی و همچنین سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شیعه شناسی و … قابل پژوهش است و می توان بر روی آنها مطالعه کرد، بیان کرد: بسیار در تربیت نسل جدید و همچنین موضوع بازدارندگی اجتماعی آیین های سنتی مؤثر است.

وی در بیان مصادیق تأثیرگذاری آیین های سنتی، افزود: وقتی خانواده ای خودش را بانی یک آیین سنتی می داند و نسل در نسل این مراسم در خانواده آنها برگزار شده، نشان می دهد که این خانواده به بهانه اتصال به آیین عزاداری و سیدالشهدا (ع) نسل خودش را از ورود به برخی مسائل محافظت می کند و حتی فرزندان آنها مراقبت های ویژه تری از سوی بزرگان خودشان خواهند داشت تا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 آیین سنتی عزاداری دامغان ثبت ملی شد

16 آیین سنتی عزاداری دامغان ثبت ملی شد