مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 12:402022-12-24سياسي

تاثیر نقش سلمان در جنگ بین ایران و اعراب چه بود؟


شبهاتی مربوط به نقش سلمان فارسی در جنگ بین ایرانیان واعراب مطرح شده است .

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، برخی از پاسخ هایی که به شبهه مربوط نقس سلمان در جنگ بین اعراب و ایرانیان آمده  را مرور میکنیم: پرسش مطرح شده در پاسگاه اطلاع رسانی ایت الله مکارم: آیا درست است که ورود اعراب به ایران به تحریک شخص سلمان فارسی بوده و او اعراب را نسبت به نقطه ضعفهای ایرانیان آگاه ساخت؟! آیا او آدم جاه طلبی بوده که به خاطر سهیم شدن در قدرت، اسلام آورد؟!پاسخ اجمالی: اولا: سلمان یک دهقان زاده جهانگرد بود؛ او در هیچ ساختار دیوانی یا نظامی طبقاتی ساسانیان حضور نداشت تا اطلاعاتی از سازمان های دیوانی و نظامی ایرانی داشته باشد.

ضمن اینکه از زمانی که سلمان فارسی در پی حقیقت، از ایران خارج شده بود، تا زمانی که نبردهای مسلمانان با امپراتوری ساسانی درگرفت، چندین سال گذشته بود.

طبیعی است در طی این زمان، بسیاری از اموری که ممکن است امروز اسرار جنگی و امنیتی به شمار آیند، فردا روز چیزی جز یک مشت اطلاعات سوخته و بی مصرف نباشند.

ثانیا: منابع تاریخی شهادت می دهند که حضور سلمان فارسی نه تنها به گسترش درگیری و جنایت های جنگی نیانجامید، بلکه برعکس موجب جلوگیری از خونریزی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر نقش سلمان در جنگ بین ایران و اعراب چه بود؟

تاثیر نقش سلمان در جنگ بین ایران و اعراب چه بود؟