مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 09:552022-12-24سياسي

موانع مالی و اجرایی سد راه سازمان انتقال خون ایران


رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در نامه ای به رییس جمهور بر ضرورت رفع موانع مالی و اجرایی سد راه سازمان انتقال خون به عنوان تنها مرجع تامین کننده خون و فرآورده های آن در کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسینعلی شهریاری، در این نامه خطاب به سیدابراهیم رییسی، عنوان داشته است: سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها مرجع تأمین کننده خون و فرآورده های آن در کشور و به منظور ارتقای سلامت بیماران دریافت کننده خون و فراورده های آن و حفظ پیشگامی خود در سطح کشورهای منطقه، ضرورت دارد اقدامات سه گانه شرح داده شده ذیل را (با ذکر دلایل علمی و توجیهی و هزینه اثربخشی آن) اجرایی کند.

میسر شدن این مهم نیازمند عنایت ویژه حضرتعالی به سلامت جامعه و صدور دستورات مقتضی در مورد تأمین و تخصیص بودجه و رفع موانع مالی و اجرایی آن از سوی تمامی دستگاه های ذی ربط (سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بانک های عامل، سازمان غذا و دارو، گمرک و…) است: 1.

تولید خون کم لکوسیت: منافع فرایند کاهش لکوسیت عبارتند از: کاهش واکنش های تب زای غیر همولیتیک ناشی از تزریق خون(FNHTRs)، جلوگیری از انتقال برخی ویروس ها مانند CMV، کاهش آلو ایمونیزاسیون HLA و مقاومت پلاکتی همچنین باعث کاهش مرگ و میر در جراحی های قلب و بیماران بدحال و بحرانی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع مالی و اجرایی سد راه سازمان انتقال خون ایران

موانع مالی و اجرایی سد راه سازمان انتقال خون ایران