مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 09:252022-12-24اقتصادي

فرونشست ها و ضرورت مدیریت بر آبخوان ها و محدودیت در برداشت ها


مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به بروز پدیده فرونشست در این استان از آن به عنوان یک مخاطره جدی نام برد و گفت: تنها راه مقابله با این پدیده مدیریت بر سفره های زیرزمینی آبخوان های جنوبی استان و محدودیت در برداشت از منابع آبی زیرزمینی است.

- ایسنا/سمنان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به بروز پدیده فرونشست در این استان از آن به عنوان یک مخاطره جدی نام برد و گفت: تنها راه مقابله با این پدیده مدیریت بر سفره های زیرزمینی آبخوان های جنوبی استان و محدودیت در برداشت از منابع آبی زیرزمینی است.

کمال طاهریان 3دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بیش از 70 درصد آبی مصرفی در این استان از منابع زیرزمینی تامین می شود و همین سبب بروز این پدیده در بخش های زیادی از جنوب این استان شده است.

وی با بیان اینکه فرونشست پدیده ای است که بخش وسیعی از کشور را تهدید می کند و محدود به استان سمنان نیست افزود: بروز خشکسالی های متوالی چند ساله در کنار برداشت بی رویه از سفره ها به مرور به شکل گیری این فرونشست ها در استان و کشور شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به تهدید بیشتر فرونشست ها در نوار جنوبی این استان ادامه داد: فرونشست ها بخش هایی از شهرستان های گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود را تهدید می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست ها و ضرورت مدیریت بر آبخوان ها و محدودیت در برداشت ها

فرونشست ها و ضرورت مدیریت بر آبخوان ها و محدودیت در برداشت ها