مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 00:502022-12-23اقتصادي

گران ترین نقاشان ایرانی در حراجی «کریستیز» را بشناسید


حراجی «کریستیز» بزرگ ترین بنگاه تجاری برای خرید و فروش آثار و اشیاء هنری است که به فروش رسیدن اثری از یک هنرمند در آن، کارنامه ی او را زیر و رو می کند.

- حراجی کریستیز بزرگ ترین بنگاه تجاری برای خرید و فروش آثار و اشیاء هنری است که به فروش رسیدن اثری از یک هنرمند در آن، کارنامه ی او را زیر و رو می کند.

هنرمندان ایرانی نیز با راه یافتن تعدادی از آثارشان به این حراجی کارنامه ی درخشانی برای خود درست کرده اند؛ به نحوی که این حضور، کفِ قیمت تخمینی برای آثارشان را بالا برده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فروش یکی از مقولاتی است که کم و بیش در کنار ارزش هنری اثر، برای هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی اهمیت دارد.

برخی هنرمندان در این راستا راه یافتن به حراجی ها را فرصتی بزرگ برای فروش قابل ملاحظه آثارشان می دانند و از دیگر سو، عده ای از هنرمندان این حراجی ها را صرفا بنگاه هایی برای لابی گری به منظور فروش آثار هنری تلقی می کنند.

علی رغم نگاهِ متفاوتی که نسبت به حراجی ها میانِ هنرمندان حاکم است، اما نگاهی به سایتِ حراجی کریستیز نشان می دهد که آثاری از هنرمندان ایرانی در میانِ آثار به فروش رسیده به چشم می خورد.

در این میان نام های آشنایی چون پرویز تناولی، آیدین آغداشلو، بهمن محصص، فرهاد مشیری، حسین زنده رودی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گران ترین نقاشان ایرانی در حراجی «کریستیز» را بشناسید

گران ترین نقاشان ایرانی در حراجی «کریستیز» را بشناسید