مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 11:352022-12-23اقتصادي

مالیات بر ثروت نیاز امروز اقتصاد ایران


کارشناسان مالیاتی در یک نشست اعلام کردند که اخذ مالیات بر ثروت اعم از مالیات املاک و خودروهای لوکس است که اگر اجرایی شود می تواند باعث کاهش نابرابری و کمک بر اقتصاد کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست مالیات بر ثروت؛ مبانی و کارکردها ، توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی و با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

این نشست، چهارمین پیش نشست تخصصی از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ 1 اسفند سال جاری با موضوع نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند برگزار خواهد شد.

در این نشست ابعاد، الزامات و مهم ترین مسائل مربوط به پایه مالیاتی مالیات بر ثروت مورد بررسی قرار گرفت.

کاهش نابرابری از طریق مالیات بر ثروت مسئله روز اقتصاد جهان است مهدی سرمست کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این نشست یکی از مشکلات در حوزه مالیات بر ثروت را نبود تعریف واحد از آن در بین کارشناسان دانست و افزود: در ادبیات مالیاتی، تنها مواردی ذیل مالیات بر ثروت جای می گیرد که بر افزایش دارایی اعمال شود.

مالیات بر ارث، مالیات سالانه املاک، مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خالص ثروت، پایه های مالیاتی هستند که ذیل مالیات بر دارایی مطرح می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات بر ثروت نیاز امروز اقتصاد ایران

مالیات بر ثروت نیاز امروز اقتصاد ایران