مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 11:252022-12-23اقتصادي

قیاسی: 90 درصد اتوبوس های کشور نیاز به نوسازی دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: - فیروز قیاسی گفت: 80 درصد از 400 هزار ناوگان که در سطح جاده های کشور تردد می کنند به دلیل عمر بالا و فرسوده نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با وجود اینکه 80 تا 90 درصد حمل و نقل کشور جاده ای انجام می شود، اما عمر ناوگان بسیار فرسوده است.

قیاسی گفت: 90 درصد اتوبوس های کشور نیاز به نوسازی دارند و خودروی فرسوده، راننده و راه را هم فرسوده می کند و هزینه هایی از قبیل مصرف سوخت، استهلاک و هدر رفت زمان را افزایش می دهد.

قیاسی اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور را 30 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های وزارت راه و شهرسازی است که وزیر راه و شهرسازی نیز برای این حرکت جهادی و انقلابی تاکید دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش راهداری حدود 220 هزار راه آسفالت در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برای نگهداری راه ها حدود 160 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که فقط حدود 10 درصد آن تأمین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیاسی: 90 درصد اتوبوس های کشور نیاز به نوسازی دارند

قیاسی: 90 درصد اتوبوس های کشور نیاز به نوسازی دارند