مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 10:302022-12-23سياسي

چطور با کودک بیش فعال ارتباط برقرار کنیم


خانواده هایی که دارای فرزند بیش فعال با نقص توجه و تمرکز هستند، خوب می دانند که برقرار کردن ارتباط با این دسته کودکان ساده نیست اما این مشکل چیز عجیب و غریبی هم نیست با چند ترفند می توان ارتباط خوب بین والدین و کودکان را محکم کرد.

- گروه زندگی ـ زهره سعیدی: قدیم ترها مثلا چند نسل قبل از ما ، پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان وقتی بچه های قد و نیم قد در منزل، حیاط یا میهمانی ها شیطنت می کردند و سروصدا راه می انداختند، می گفتند: بچه ها انرژی دارند و باید آن را تخلیه کنند ،هیچگاه صحبت از بیش فعالی نبود تا اینکه یکی ـ دو نسلی گذشت و پدر و مادرهای تحصیل کرده الان به محضی که فرزندشان از جایش تکان می خورد یا صدایش در می آید به او انگ بیش فعالی می زنند و از این بابت ابراز ناراحتی می کنند.

خارج از روال طبیعی شیطنت معقول و بازی های طبیعی کودکان در خانه های کوچک آپارتمانی یا هر جای دیگری، مواردی هم بین کودکان دیده می شود که به دلیل تغذیه ، ژنتیک یا هر دلیل دیگری دچار بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز شده اند، حال ممکن است یک کودکی یکی از این موارد را داشته باشد یاا ینکه در کنار بیش فعالی دچار عدم تمرکز نیز باشد.

طبق گفته روان شناسان اختلال بیش فعالی امروزه از شایع ترین اختلالات سلامت روان کودکان به ویژه در سنین مدرسه با شیوع پنج تا یازده درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور با کودک بیش فعال ارتباط برقرار کنیم

چطور با کودک بیش فعال ارتباط برقرار کنیم