مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 10:252022-12-23پزشكي

دلیل شیوع مجدد کرونا در چین


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح چرایی وضعیت شیوع مجدد کرونا در چین، درباره شرایط این بیماری در کشورمان نیز توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر شهنام عرشی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت شیوع کرونا در چین، گفت: موضوع شیوع مجدد کرونا در چین، بحث واریانت جدیدی نیست، بلکه موضوع این است که کشور چین برای مدت های مدیدی تا همین اواخر، سیاست کووید صفر را پیگیری می کرد؛ به این معنا که شیوع کرونا باید در حد صفر باشد.

به همین دلیل هم هر کسی که در این کشور به کرونا مبتلا می شد، قرنطینه جدی در کل آن منطقه اعمال می کردند.

چرا کرونا دوباره در چین شایع شد؟ وی افزود: ظاهرا به نظر می رسد که در ماه های اخیر چین از این سیاست دست برداشته و مقداری این سیاست را کنار گذاشتند.

زیرا نتیجه بخش نبوده است.

درباره آمار واکسیناسیون هم وقتی سیاست کرونای صفر را در نظر می گیرید، مقداری میزان واکسیناسیون هم کاهش می یابد؛ حال اکنون که سیاست کرونای صفر در چین به نتیجه مطلوب نرسیده و آن را کنار گذاشتند، طبیعتا به نظر می آید که نسبت به خیلی از کشورها، سطح ایمنی در چین پایین آمده است.

عرشی ادامه داد: باید توجه کرد که در کشورهایی مانند کشور ما و خیلی از کشورهای دیگر، همزمان که واکسیناسیون را پیگیری کرده و در سطح بالایی اجرا می کردند، از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل شیوع مجدد کرونا در چین

دلیل شیوع مجدد کرونا در چین