مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 10:052022-12-23اقتصادي

واکاوی ابعاد فروش خودرو در بورس کالا/ بازار عرضه و تقاضای خودرو متعادل می شود


این روزها موضوع عرضه خودرو در بورس کالا داغ شده است و متقاضیان واقعی خودرو به سراغ این شیوه برای خرید خودرو آمده اند، کارشناسان معتقدند عرضه خودرو در بورس موجب شفافیت و حذف رانت می شود البته عرضه باید ممتد و منظم باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بعد از بازگشت تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در سال 97، برخی صنایع از جمله صنعت خودروسازی کشور دست خوش تلاطماتی شد، بخشی از این التهابات ناشی از افزایش ناگهانی نرخ ارز، کاهش تولید، توقف واردات  خودرو، خروج تولید کنندگان خارجی از کشور و غیره بود  که منجر به افزایش افت تولید و افزایش شدید قیمت ها شد.

  با به وجود آمدن نابسامانی ها در بازار خودرو، انتقادات زیادی به حوزه تولید و عرضه خودرو وارد شد، بنابراین در راستای تعادل بخشی به بازار خودرو در آن ایام، اقداماتی از سوی مسئولان و دست اندرکاران حوزه خودرو از جمله عرضه خودرو به صورت قرعه کشی انجام شد اما نتایج مثبتی در آن دوره حاصل نشد.

  با آغاز به کار دولت سیزدهم توجهات خاصی به بخش صنعت و به خصوص صنعت خودرو صورت گرفت، به طوری که یکی از تاکیدات رییس جمهور بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور بود که این موضوع طی یک فرمان 8 ماده ای در 15 اسفند ابلاغ شد؛ بنابراین در راستای ساماندهی به بازار خودرو وزیر صمت دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی ابعاد فروش خودرو در بورس کالا/ بازار عرضه و تقاضای خودرو متعادل می شود

واکاوی ابعاد فروش خودرو در بورس کالا/ بازار عرضه و تقاضای خودرو متعادل می شود