مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 09:102022-12-23اجتماعي

سازوکار ایجاد رشته های جدید فنی/ آمار هنرستانی ها از یک میلیون نفر گذشت


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه ما در رشته های موجود متناسب با نیاز بازار کار است، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 83 هزار دانش آموز در هنرستان ها تحصیل می کنند که این تعداد در سال های گذشته بی نظیر بوده است و ما چنین آماری را در کشور نداشته ایم.

- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه ما در رشته های موجود متناسب با نیاز بازار کار است، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 83 هزار دانش آموز در هنرستان ها تحصیل می کنند که این تعداد در سال های گذشته بی نظیر بوده است و ما چنین آماری را در کشور نداشته ایم.

محمدمهدی کاظمی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند ایجاد رشته های جدید در شاخه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار کرد: رشته های جدید عمدتا متناسب با نیازسنجی ایجاد می شوند.

وی افزود: اگر تقاضایی از سوی بازار کار، صنایع و مشاغل داشته باشیم قطعا بررسی می کنیم، اما به صورت عام، توسعه ما در رشته های موجود متناسب با نیاز بازار کار است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: اگر در حال حاضر رشته ای را در کاردانش نداشته باشیم و قرار باشد رشته جدیدی ایجاد شود براساس نیازسنجی و درخواست هایی که به دست ما می رسد، موارد را بررسی کرده و پس از موافقت در مجموعه معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار ایجاد رشته های جدید فنی/ آمار هنرستانی ها از یک میلیون نفر گذشت

سازوکار ایجاد رشته های جدید فنی/ آمار هنرستانی ها از یک میلیون نفر گذشت