مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 03:102022-12-22پزشكي

تشخیص یک اختلال عصبی رشدی با کمک واقعیت مجازی


نتایج مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه آلتو فنلاند نشان می دهد، یک بازی مبتنی بر واقعیت مجازی می تواند اختلال کم توجهی - بیش فعالی را در کودکان تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، اختلال کم توجهی - بیش فعالی (Attention-deficit hyperactivity disorder) یک اختلال توجه شایع است که حدود 6 درصد از کودکان جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

باوجود دهه ها جستجو برای کشف نشانگرهای عینی، هنوز تشخیص اختلال کم توجهی - بیش فعالی بر اساس پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده ذهنی است که نتایج آن ممکن است مبهم باشند و تست های رفتاری استاندارد نشان ندهند که کودکان چگونه در موقعیت های مختلف رفتار می کنند.

به تازگی گروهی از پژوهشگران فنلاندی از بازی های واقعیت مجازی (Virtual Reality)، فناوری ردیابی چشم و یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده کرده اند تا نشان دهند که تفاوت در حرکات چشم می تواند برای تشخیص اختلال کم توجهی - بیش فعالی (ADHD) مورد استفاده قرار گیرد و به طور بالقوه، ابزاری برای تشخیص دقیق تر این اختلال فراهم کند.

رویکرد آنها همچنین می تواند به عنوان ابزاری مناسب برای درمان اختلال کم توجهی - بیش فعالی و ارزیابی سایر شرایط مانند اوتیسم مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص یک اختلال عصبی رشدی با کمک واقعیت مجازی

تشخیص یک اختلال عصبی رشدی با کمک واقعیت مجازی