مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 23:352022-12-22اقتصادي

1500 کارگاه قالی بافی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند


رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز گفت: 1500 کارگاه قالی بافی کوچک و بزرگ در سطح استان وجود دارد که بیشتر از پنج نفر را نمی توانند بیمه کنند.

-   اسماعیل چمنی، پنجشنبه اول دیماه در نشست با فعالان اقتصادی استان با حضور وزیر صمت، با بیان اینکه فرش دستباف هنر و صنعت اولیه ما ایرانی ها است، اظهار کرد: بیشترین اشتغال سطح کشور در حوزه بخش خصوصی مربوط به فرش دستباف بوده و در دنیا با محوریت ایران بوده و در ایران با آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه تنها کالای ثبت جهانی متعلق به ایران، فرش دستباف است، گفت: ارتزاق هشت میلیون نفر در کشور به فرش دستباف وابسته است و این آمار در آذربایجان شرقی 500 هزار است.

وی توضیح داد: هشت سال پیش، 700 هزار بافنده بیمه شده در سطح کشور وجود داشت و این عدد در استان ما 100 هزار خانوار بافنده بوده است؛ اکنون در کشور 300 هزار خانوار و در سطح استان 40 هزار خانواده شامل بیمه قالیبافی است، درحالی که ظرفیت کشوری دو میلیون بوده و ظرفیت استانی 200 هزار خانوار است.

وی در خصوص مشکلات این صنعت، گفت: یکی از مشکلات بافندگان این است که سختی و زیان آور شامل این افراد نمی شود و آن ها قادر نیستند 30 سال فرش ببافند؛ لذا از وزیر محترم صمت درخواست رسیدگی و حل و فصل این موضوع را داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1500 کارگاه قالی بافی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

1500 کارگاه قالی بافی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند