مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 13:402022-12-22فرهنگي

ندیم شاه قاجار در این عمارت زیبا زندگی می کرد (+عکس)


عمارت هفت تن تا سال 1382 مهجور مانده بود و حتی مالکان آن تصمیم داشتند با تخریب عمارت، آن را به یکی از پاساژهای بدقواره بازار تبدیل کنند.

- عمارت هفت تن که از نمونه های نادر عمارت های برجای مانده از دوره قاجار است، ناگهان در امتداد راسته بازار مسگرها و در انتهای یک پاساژ، زیبایی خود را به رخ رهگذران و بازدیدکنندگان می کشد.

راز زیبایی معماری عمارت هفت تن در ترکیب عناصر معماری اصیل ایرانی شامل بادگیر، ارسی ها و قوس های ایرانی با معماری نئوکلاسیک اروپایی نهفته است.

در مرکز این عمارت سه طبقه، ایوانی طراحی شده که در دو سوی آن مانند دیگر بناهای دوره قاجار دو گوشواره قرار دارد؛ گوشواره ها مسیر دسترسی به تالار مرکزی یا شاه نشین عمارت اند.

خانه هفت تن مانند بسیاری از خانه های قجری 6 ستون برافراشته روی ایوان دارد که در همان بدو ورود به عمارت، ببیننده را مسحور و محو تماشا می کند.

مقرنس کاری، گچبری، نقاشی و آینه کاری های تالار مرکزی خانه نیز به زیبایی بصری آن افزوده و ارزش بازدید از آن را دوچندان کرده است.

عمارت مترجم مخصوص سلطان صاحبقران عمارت هفت تن اما متعلق به محمدحسن اعتمادالسلطنه نویسنده و مترجم مشهور دوران ناصرالدین شاه قاجار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ندیم شاه قاجار در این عمارت زیبا زندگی می کرد (+عکس)

ندیم شاه قاجار در این عمارت زیبا زندگی می کرد (+عکس)