مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 13:002022-12-22اقتصادي

بارش ها درد بی آبی تهران را دوا نکرد


به گفته وی وضعیت منابع آب تهران هم چنان شکننده است اوج مصرف آب در این کلان شهر بر مدار 40 هزار لیتر در ثانیه است؛ این میزان مصرف آب برای روزهای سرد و به ویژه چنین شرایطی بالا است.

- علی رغم اینکه در روزهای گذشته شاهد بارش های پراکنده در استان تهران بودیم، اما همچنان وضعیت منابع آبی تهران مطلوب نیست و کسری مخازن کماکان نسبت به سال قبل که آن هم سالی خشک بوده منفی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پاییز امسال از لحاظ بارش، خشک ترین پاییز 50 سال اخیر بوده، ایران در کمربند خشک جهانی قرار گرفته است و حدود یک سوم متوسط جهانی بارندگی دارد که متناسب با جمعیت و وسعت کشورمان نیست.

تهران برای به پایداری رسیدن منابع آبی، نیازمند 283 میلی متر بارش در سال است در حالی که متوسط بارندگی های سال گذشته این استان 207 میلی متر بوده است.

آن طور که علی اکبر ملکوتی - مدیر بهره برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران -  گفته بارش های پراکنده درمانی برای خشکسالی انباشته این شهر نخواهد بود،   در روزهای اخیر ذخیره روزانه آب مخازن شهر تهران یک میلیون متر مکعب بوده است، در صورتی که در شرایط نرمال ذخیره مخازن آب شهر تهران باید یک میلیون و 400 هزار متر مکعب باشد.

به گفته وی وضعیت منابع آب تهران هم چنان شکننده است اوج مصرف آب در این کلان شهر بر مدار 40 هزار لیتر در ثانیه است؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش ها درد بی آبی تهران را دوا نکرد

بارش ها درد بی آبی تهران را دوا نکرد