مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 11:002022-12-22اقتصادي

کاهش مصرف انرژی در فولاد با اجرای پروژه های بهبود


فولاد هرمزگان در سال های اخیر با توجه به محدودیت های تأمین انرژی جهت اجرای پروژه های بهبود اقدام کرده و توانسته مصارف انرژی خود را در واحدهای تولیدی کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان صبح امروز در گفت و گویی رسانه ای در خصوص وضعیت مصرف انرژی در شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: فرایند تولید فولاد بر پایه مصرف انرژی تمرکز دارد و گاز طبیعی و برق، حامل های انرژی اصلی مورد استفاده در این صنعت به شمار می روند.

ازآنجاکه صنعت فولاد جزو صنایع انرژی بر محسوب می شود، هرگونه افزایش بهره وری و بهینه سازی در مصرف انرژی باعث کاهش قیمت تمام شده محصول و افزایش قدرت رقابت پذیری می شود.

وی ادامه داد: افزایش روزافزون مصرف انرژی به موازات کم شدن میزان تولید آن باعث ایجاد ناترازی و ناهم خوانی در تولید و مصرف انرژی و اعمال محدودیت های شدید برق و گاز بر صنایع به ویژه صنایع فولادی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به محدودیت های انرژی اعمال شده بر این شرکت در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت ها بر شرکت باعث تحمیل توقفات زیاد و به تبع آن خسارت های مالی هنگفت به شرکت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف انرژی در فولاد با اجرای پروژه های بهبود

کاهش مصرف انرژی در فولاد با اجرای پروژه های بهبود