مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 10:502022-12-22اقتصادي

صادرات پنج هزار تن انجیر از استهبان


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در هشت ماهه امسال 15 میلیون دلار صادرات محصول انجیر به وزن پنج هزار تن از شهرستان استهبان را داشتیم که نقش موثری در اقتصاد پایدار کشور و همچنین پتانسیل خوبی در جهت رشد و شکوفایی شهرستان موثر واقع بوده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی امروز در نشست میز ملی انار و انجیر در شهرستان های نی ریز و استهبان، اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی دولت جمهوری اسلامی در سال 1401 بحث افزایش صادرات محصولات غیرنفتی بوده و امسال شاهد افزایش ظرفیت 30 درصدی صادرات بوده ایم و در استان فارس نیز این موضوع حادث شد؛ لذا صادرات غیرنفتی علاوه بر افزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین انجیرستان دیم و ارگانیک جهان در شهرستان استهبان، گفت: انجیر یکی از محصولات برند استان و کشور در زمره تولیدات غذایی انجیر است و در هشت ماهه امسال 15 میلیون دلار صادرات محصول انجیر به وزن پنج هزار تن از این شهرستان را داشتیم که نقش موثری در اقتصاد پایدار کشور و همچنین پتانسیل خوبی در جهت رشد و شکوفایی شهرستان موثر واقع بوده است.

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی موتور محرکه بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ است و دارای نقش قابل توجه در اشتغال زایی است، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات پنج هزار تن انجیر از استهبان

صادرات پنج هزار تن انجیر از استهبان