مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 18:452022-12-21سياسي

سفیر چین: قاطعانه از ایران در حفظ تمامیت ارضی و عزت ملی حمایت می کنیم


ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می رسند.

- سفیر چین در ایران گفت: ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می رسند.

سفیر چین گفت: افتتاح سرکنسولگری سبب تقویت پیوندهای مردمی میان دو کشور ایران و چین خواهد شد چرا که در قبل نیز مردم چین برای گردشگری به شهرهای جنوبی ایران سفر کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در آیین افتتاح سرکنسولگری این کشور در بندرعباس اظهار داشت: امروز همزمان با آیین شب یلدا در ایران که همزمان با تحول زمستانی در چین است شاهد افتتاح سر کنسولگری چین در بندرعباس هستیم.

وی با اشاره به آداب و رسوم ایرانیان در شب یلدا افزود: در ایران مرسوم است که در شب یلدا اشعار حافظ خوانده می شود که وی در یکی از شعرهای خود به مضمون دوستی دارد که درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد و این به معنی آن است که تنها با دوستی می توان میوه های غنی درو کنیم.

سفیر چین در ایران گفت: ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می رسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر چین: قاطعانه از ایران در حفظ تمامیت ارضی و عزت ملی حمایت می کنیم

سفیر چین: قاطعانه از ایران در حفظ تمامیت ارضی و عزت ملی حمایت می کنیم