مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 17:352022-12-21سياسي

هندوانه؛ رسمی که به شب یلدا اضافه شد


رسوم شب یلدا در بنیاد قم پژوهی بررسی شد.

- حسین مقیمی، در نشست یادمان شب یلدا که شامگاه 29 آذر ماه به همت بنیاد قم پژوهی در موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم برگزار شد، ضمن تبریک یلدای کهن، این یادگار نیاکان زیرک و دانا، عنوان کرد: یلدا به معنای بلند ترین شب سال، زایش خورشید، دلیری و شهامت، سعدی و فال حافظ و مثنوی و امیر ارسلان نامدار است و سرآمد همه این ها یلدا به معنای شاهنامه فردوسی، خداوندگار سخن و استاد استادان و سخنوران است.

وی با اشاره به اینکه گذشتگان در رابطه با هر چیزی عقیده بسیار جالبی داشته اند، بیان کرد: عده زیادی عقیده داشتند خورشید مانند همه موجودات می میرد و شب یلدا زمانی است که خورشید دوباره به دنیا می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: گذشتگان معتقد بودند خورشید در زمستان نوزاد است به همین خاطر گرمای کمتری دارد، در بهار دوران نوجوانی را می گذراند، در تابستان اوج قدرت و نیروی جوانی خورشید است و دوباره در پاییز پیر می شود و روز قبل از شب یلدا می میرد.

وی اضافه کرد: مردم در شب یلدا دور هم جمع می شوند و شادی می کنند؛ زیرا خورشید به دنیا می آید و به دنیا آمدن خورشید به این خاطر است که هر روز یک تا دو دقیقه به تابشش افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هندوانه؛ رسمی که به شب یلدا اضافه شد

هندوانه؛ رسمی که به شب یلدا اضافه شد