مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 17:002022-12-21حوادث

باند حفاران غیرمجاز در سنندج دستگیر شدند


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج خبر داد.

- رسول مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش واصله به بخشداری مرکزی سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در محل موسوم به سرمر  واقع در دو کیلومتری شمال روستای نصرت آباد از توابع بخش مرکزی سنندج، بررسی ها و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: پس از اخذ حکم مرجع قضایی و هماهنگی با پاسگاه انتظامی حوزه استحفاظی، اعضای یک باند حفاری غیرمجاز با ابزار و ادوات دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از این 3 نفر حفار یک دستگاه موتوربرق و دو دستگاه کمپرسور برقی کشف و ضبط شد، افزود: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

مرادی با بیان اینکه در برخورد قاطع و قانونی با حفاران غیرمجاز هیچ گونه تعارف و چشم پوشی نداریم و نخواهیم داشت، یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به یگان حفاظت اداره کل میر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باند حفاران غیرمجاز در سنندج دستگیر شدند

باند حفاران غیرمجاز در سنندج دستگیر شدند