مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 16:402022-12-21اقتصادي

رجبی مشهدی: بر خلاف اغلب کشورها شدت مصرف انرژی در ایران افزایشی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در اولین همایش تخصصی «انرژی در صنعت فولاد»، در جمع مدیران صنعت فولاد گفت: - سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف انرژی در کشور، بر احداث نیروگاه بخصوص نیروگاه های تجدیدپذیر از سوی صنایع تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو از احداث نیروگاه توسط صنایع انرژی بر حمایت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در اولین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد ، در جمع مدیران صنعت فولاد گفت: سهم حامل برق در مصرف نهایی انرژی در 40 سال گذشته برای ایران و تمامی کشور ها افزایشی بوده و سهم برق در ایران از سال 2000 تا 2019 تقریباً رشدی 21 درصدی داشته است.

همچنین بر اساس آمار ترازنامه انرژی کشور، در سه دهه گذشته، سهم برق در مصرف نهایی انرژی از 7 درصد به حدود 11 درصد رسیده است.

رجبی مشهدی اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که برای تامین انرژی در نظر گرفته شده، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است.

برای رسیدن به این هدف، موارد مهمی از جمله کارایی انرژی، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و استفاده مطلوب از سایر حامل های انرژی وجود دارد که بیشترین تمرکز بر کارایی انرژی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجبی مشهدی: بر خلاف اغلب کشورها شدت مصرف انرژی در ایران افزایشی است

رجبی مشهدی: بر خلاف اغلب کشورها شدت مصرف انرژی در ایران افزایشی است