مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 16:252022-12-21اقتصادي

ضرورت همکاری در فروش گاز روسیه و بازصادرات آن برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه


رییس کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم از لحاظ فیزیکی و بانکی در بحث سوآپ یا خرید گاز مازاد روسیه و ترکمنستان و بازصادرات آن به منطقه و جنوب آسیا می توان به هاب انرژی منطقه تبدیل شد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ مسئله تبدیل شدن ایران به یک هاب توزیع انرژی در منطقه با توجه به اینکه خود دارای منابع انرژی زیاد است و زیرساخت های ترانزیت انرژی نیز در سرتاسر کشور وجود دارد؛ بسیار قابل پیگیری و با اهمیت است.

این مسئله از این جهت اهمیت دارد که تنها کشوری که حدفاصل شرق و غرب آسیا است و امکان ترانزیت جنوب به شمال و همچنین شرق به غرب را داراست که تحت یک حاکمیت واحد باشد؛ کشور ایران است.

از همین رو سیاست افزایش ارتباطات و قراردادهای همکاری در فروش انرژی با کشورهایی نظیر عراق، روسیه، ترکمنستان و دیگر همسایگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

از همین رو، اهمیت قرارداد جدید گازی بین ایران و روسیه برای سوآپ یا خرید گاز بسیار مهم خواهد بود و همین قراردادها در آینده باعث افزایش در هم تنیدگی سیاسی کشورهای منطقه با نظام سیاسی ایران و همچنین توسعه روابط تجاری ایران با دیگر کشورها به واسطه همگرایی امنیت انرژی آن ها به ترانزیت انرژی از کشور ما، منجر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت همکاری در فروش گاز روسیه و بازصادرات آن برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه

ضرورت همکاری در فروش گاز روسیه و بازصادرات آن برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه