مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 15:502022-12-21پزشكي

تنقلات مفید شب یلدا را بشناسید


یک کارشناس ارشد علوم تغذیه و رژیم درمانی گفت: بهتر است در این شب به خاطر مصرف انواع تنقلات که باید در حد اعتدال مصرف شوند شام سبکی میل کنید.

- شادی شورستانی در گفت وگو با ایسنا گفت: طبق بررسی های انجام شده، ایرانی ها در مصرف چربی، نمک و شکر رکورد دارند به طوری که سرانه مصرف نمک هر ایرانی در روز 10 تا گرم نمک بوده و سرانه مصرف قند و شکر 66 گرم است که میزان مطلوب آن در سبد غذایی باید 40 گرم باشد.

وی افزود: سرانه مصرف روغن 46 گرم است که باید 35 گرم باشد؛ در واقع علت افزایش مصرف این سه ماده غذایی تغییر ذائقه مردم است و برای پیشگیری و کنترل اضافه وزن، چاقی و بیماری هایی همچون دیابت، فشارخون، انواع سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی لازم است که همیشه در مصرف میزان مواد قندی و شیرین، مواد غذایی پرنمک و شور و چرب احتیاط کنیم به خصوص در مناسبت هایی چون شب یلدا.

شورستانی با اشاره به توصیه هایی برای شب یلدا، تصریح کرد: مواد قندی و شیرین، چرب و پرنمک که سه عامل خطر مهم چاقی، دیابت، چربی خون بالا و فشار خون بالا هستند، همیشه باید کم مصرف شوند؛ در شب یلدا باید از پرخوری به دلیل بروز اختلالات سوءهاضمه و همچنین دریافت بالای انرژی که می تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود، پرهیز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنقلات مفید شب یلدا را بشناسید

تنقلات مفید شب یلدا را بشناسید