مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 13:152022-12-21بين الملل

دو اولویت اصلی چین برای تقویت روابط با عربستان


«رییس جمهوری چین در پی سفر خود به عربستان سعودی و امضای توافقنامه هایی با ولیعهد این کشور، دو اولویت اصلی را برای خود شناسایی کرده است؛ شی جینپینگ در وهله اول به دنبال استفاده از ارز کشورش جهت انجام معاملات نفت و گاز است و اولویت دوم او انتقال فناوری .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: پایگاه خبری اویل پرایس در گزارشی نوشت: چندی پیش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی میزبان تعدادی از نشست ها میان شی جینپینگ، رییس جمهوری چین و رهبران کشورهای اتحادیه عرب در ریاض بود.

از جمله موضوعات اصلی در این جلسات می توان به امضای تواقنامه تجارت آزاد چین- شورای همکاری خلیج فارس و شکل گیری یک همکاری استراتژیک عمیق در منطقه ای که نشانه هایی مبنی بر عقب نشینی آمریکا وجود دارد، اشاره کرد.

طی این دیدارها، رییس جمهور شی و بن سلمان یک پیمان همکاری را با یکدیگر امضا کردند؛ پیمانی که بیانگر روابط محکم میان این دو کشور است.

براساس این پیمان جدید، آن ها نسبت به همکاری ها در حوزه های مختلفی از جمله امور مالی و سرمایه گذاری، علم و فناوری، هوافضا، نفت، گاز، انرژی های تجدیدپذیر و زبان و فرهنگ متعهد شدند.

شی جینپینگ در وهله اول به دنبال استفاده از ارز کشورش جهت انجام معاملات نفت و گاز است و اولویت دوم او انتقال فناوری هسته ای چینی به کشورهای مورد نظر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو اولویت اصلی چین برای تقویت روابط با عربستان

دو اولویت اصلی چین برای تقویت روابط با عربستان