مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 12:552022-12-21بين الملل

هدیه بایدن به زلنسکی؛ ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین


هم زمان با سفر رییس جمهور اوکراین به واشنگتن، رسانه های آمریکا گزارش دادند که در نهایت سامانه های ضدموشکی پاتریوت در اختیار ارتش اوکراین قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، واشنگتن پست به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد دولت بایدن سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت را به اوکراین خواهد فرستاد.

به نوشته واشنگتن پست، ارسال سامانه ضدموشکی پاتریوت، بخشی از کمک نظامی 2 میلیارد دلاری آمریکا به ارتش اوکراین است که قرار است امروز چهارشنبه در دیدار بایدن و زلنسکی در واشنگتن رونمایی شود.

رییس جمهور اوکراین ماه هاست که از دولت آمریکا درخواست می کند که سامانه پاتریوت را در اختیار این کشور قرار دهند.

زلنسکی در سفر به آمریکا قرار است با جو بایدن در کاخ سفید دیدار و در نشست مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی کند.

سفر زلنسکی به واشنگتن در بحبوحه حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین انجام می شود که به گفته زلنسکی تا حالا نزدیک به 40 درصد زیرساخت های انرژی اوکراین تخریب شده و مناطق زیادی از این کشور هم اکنون در قطعی برق و خاموشی مطلق رنج می برند.

به نوشته واشنگتن پست، دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد؛ هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر 8 پرتابگر است که بسته ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدیه بایدن به زلنسکی؛ ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین

هدیه بایدن به زلنسکی؛ ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین