مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:262022-12-21بين الملل

«ایسیک کول» قرقیزستان و «اویغور» چین خواهرخوانده می شوند


قرقیزستان و چین قصد دارند بین منطقه خودمختار اویغور از سین کیانگ و منطقه ایسیک کول، پیوند خواهرخواندگی برقرار کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در نشست سون هونگ می معاون رییس دولت سین کیانگ خلق چین با دانیار امان گلدیف وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان موضوع خواهرخواندگی این منطقه با ایسیک کول مطرح شد.

سرپرست وزارت اقتصاد قرقیزستان با اشاره به روابط دوجانبه قرقیزستان و چین در سال 2022 از فعالیت طرف قرقیزستانی برای تقویت پست های بازرسی توروگارت و ایرکشتام و همچنین پویایی رشد حمل و نقل بار در قرقیزستان خبر داد.

امان گلدیف در عین حال خواستار افزایش عرضه محصولات کشاورزی قرقیزستان به منطقه سین کیانگ، بهینه سازی فرآیند شرایط قرنطینه برای پیشگیری و کنترل بیماری های همه گیر و تسهیل در افزایش ظرفیت کالا در گذرگاه های مرزی شد.

رییس هیات چینی با اشاره به اینکه قرقیزستان شریک شماره 1 منطقه سین کیانگ خلق چین در سال 2022 است، بر اهمیت مشارکت طرفین در رویدادهای نمایشگاهی در حال برگزاری تاکید و پیشنهاد کرد امکان همکاری در این زمینه انرژی سبز وجود داشته باشد.

طرفین توافق کردند که به همکاری نزدیک برای پیشبرد پروژه های مشترک برای ساخت راه آهن قرقیزستان - چین - ازبکستان، ساخت ایست بازرسی بیدل ادامه دهند و همچنین مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایسیک کول» قرقیزستان و «اویغور» چین خواهرخوانده می شوند

«ایسیک کول» قرقیزستان و «اویغور» چین خواهرخوانده می شوند