مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-21پزشكي

ایران بزرگ ترین ذخیره گاه سلول های بنیادین خون بندناف


مدیر عامل بانک خون پژوهشگاه رویان گفت: ایران دارای بزرگترین ذخیره سلولهای بنیادی در خاورمیانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مرتضی ضرابی در رادیو گفت وگو در خصوص موفقیت های اخیر در زمینه بندناف که پیش تر یک زباله بیولوژیک در نظر گرفته می شد، گفت: این خون مملو ازسلول های بنیادین و خون ساز است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: بیماری هایی که منشا خونی دارند نظیر تالاسمی و انواع سرطان های خون، کم خونی مادر زادی و بیماری نقص سیستم ایمنی و.

می باشد.

ضرابی شکل گیری بانک خون بندناف و امکان جمع آوری بندناف نوزادان را موجب دسترسی به سلول های بنیادین مغز استخوان و نیز خون بندناف به عنوان یک منبع ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: با ذخیره سازی سلول های خون بندناف 185 هزار نمونه سلول بنیادین را به دست آوردیم و بزرگ ترین بانک این سلول ها در سطح خاورمیانه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: چنین ظرفیتی در هیچ کدام از کشورهای همسایه وجود ندارد و این ظرفیت ارزشمند در بیماری های مختلف خونی قابل استفاده است.

به گفته ضرابی تعداد قابل توجهی از نمونه ها برای بیماران استفاده شده است و خوشبختانه موفقیتی 80 درصدی درپی داشته است و این آمار مطابق با دست یافته های معتبرترین مراکز جهانی است و به عنوان یک تج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران بزرگ ترین ذخیره گاه سلول های بنیادین خون بندناف

ایران بزرگ ترین ذخیره گاه سلول های بنیادین خون بندناف