مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 09:212022-12-21سياسي

اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان بعد از 17 سال


پس از گذشت حدود 17 سال از تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان و با توجه به تصویب و اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هنوز هم این قانون اجرایی نشده است.

- - گروه استان ها - حجت الاسلام میلاد صالحی*: با توجه به خطراتی که از سال های قبل با موضوع کاهش تعداد ازدواج جوانان و بالاتر رفتن سن ازدواج احساس شده بود، قانون تسهیل ازدواج جوانان با هدف رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و معیشتی پیش روی ازدواج جوانان در تاریخ 27 آذر ماه 1384 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و هفتم دی ماه همان سال نیز به تأیید شورای نگهبان رسید.

به طور کلی، این قانون در راستای تسهیل ازدواج جوانان، ارائه خدمات و وظایفی را بر عهده نهادها و سازمانهای مختلف قرار داده است.

با نگاهی اجمالی به متن قانون مذکور، به نظر می رسد این قانون رویکردهای مناسبی برای کمک به تسهیل ازدواج جوانان دارد.

یکی از این اقدامات، پیش بینی و ایجاد صندوق اندوخته ازدواج جوانان توسط دولت است؛ همچنین قانون مذکور دولت را مکلف کرده است که از محل این صندوق به مزدوجین نیازمند به اجاره مسکن، حسن تشخیص کمیته سامان ازدواج با توجه به امکانات صندوق وام ودیعه مسکن پرداخت کند.

دیگر از تدابیر پیش بینی شده این قانون که در ماده 3 تدوین شده است و بسیار تأمل برانگیز و مثمر ثمر به نظر می آید، فراهم کردن مسکن موقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان بعد از 17 سال

اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان بعد از 17 سال