مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 08:102022-12-21فرهنگي

بنای تاریخی خانه کودک (شیرخوارگاه اهواز) اهواز در دست مرمت


سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان از فعالیت تیم مرمت در خانه ثبت ملی کودک (شیرخوارگاه اهواز) خبر داد.

- بنای تاریخی خانه کودک (شیرخوارگاه اهواز) اهواز در دست مرمت ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان از فعالیت تیم مرمت در خانه ثبت ملی کودک (شیرخوارگاه اهواز) خبر داد.

غلام رضا سلمانپور در توضیح این خبر گفت: بنای تاریخی خانه کودک اهواز که محل فعلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز است، یکی از آثار دارای شناسنامه و هویت شهری استان خوستان محسوب می شود که در سال 1330 خورشیدی و به منظور نگهداری از کودکان بی سرپرست ایجاد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا برپایه اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، او افزود: این بنای فرهنگی که از آغاز با عنوان خانه کودک اهواز احداث شد و سال های متمادی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار داشت، سرانجام در مرداد 1385 به شماره ملی 15868 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: پس از واگذاری این بنا به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، باتوجه به وسعت ساختمان و نوع کاربری آن، در سال های منتهی به 1390 مرمت عمومی ساختمان انجام شد و متعاقب آن در سال جاری با قراردادی بالغ بر بیست و نه میلیارد ریال (دو میلیارد و نهصد میلیون تومان) از سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای تاریخی خانه کودک (شیرخوارگاه اهواز) اهواز در دست مرمت

بنای تاریخی خانه کودک (شیرخوارگاه اهواز) اهواز در دست مرمت