مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 08:002022-12-21اقتصادي

سناریوی عجیب و غریب سازمان محیط زیست برای حفظ «امید»!


ظاهرا باید امیدوار باشیم تکذیب شده یا با دخالت مقامات ارشد، اجرایش از دستور کار خارج شود بلکه خود طبیعت یا چرخ گردون تغییری در وضعیت به وجود آورد.

- امید نامی ست که فعالان محیط زیست برای تک درنای سیبری انتخاب کرده اند؛ نامی که از فرط تکرار مورد توجه مسئولان هم قرار گرفته و ظاهرا قرار است به اتفاقی عجیب منجر شود! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، درنای سیبری پرنده ای به شدت در معرض خطر انقراض با ظاهری متفاوت است که آن را از دیگر پرندگان متمایز می کند؛ قدی نزدیک به یک و نیم متر، بال هایی که وقتی باز می شوند فاصله میان آن ها به 2 متر می رسد، بدنی پوشیده با پر های یکدست سفید، با پا های بلند سرخ رنگ و منقاری سیاه و بلند که روی صورت قرمز پرنده جای گرفته است.

گونه ای منحصر به فرد که هنوز فرصت دیدن آن در ایران وجود دارد.

برای دیدن درنای سیبری در کشورمان باید به فرویدنکنار سفر کرده و از مردم سراغ امید را بگیریم؛ تنها درنای سیبری ای که در یک دهه اخیر در آغاز فصل سرد به ایران می آید و بعد از گذران زمستان، مسیر بازگشت به سیبری در شمال روسیه را طی می کند.

مشهورترین درنای سیبری و چه بسا یکی از مشهورترین پرندگان ساکن کره زمین که دست بر قضا فصل سرما را در آبگیر هایی سپری می کند که قتلگاه انبوه پرنده های مهاجر است! راز تنها بودن امید را باید در همین گزاره اخیر جس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوی عجیب و غریب سازمان محیط زیست برای حفظ «امید»!

سناریوی عجیب و غریب سازمان محیط زیست برای حفظ «امید»!