مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 19:302022-12-20اقتصادي

آغاز سرشماری پستانداران در دربند مشکول


مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پستانداران حاضر در منطقه دربند مشکول کوثر در حال اجرا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن قاسم پور عصر سه شنبه در جریان بازدید از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر اظهار کرد: همه ساله در اوایل زمستان سرشماری پستانداران شاخص در این منطقه انجام می شود تا جمعیت آنها مورد رصد و پایش قرار گیرد.

وی به حیات 200 رأس کل و بز در منطقه اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین سرشماری، 200 رأس کل و بز در این منطقه شکار ممنوع مورد سرشماری قرار گرفته که امسال پیش بینی می کنیم با 10 درصد افزایش این تعداد به 220 رأس برسد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر کل و بز، در منطقه آق داغ مشکول کوثر به مساحت 30 هزار هکتار پلنگ ایرانی، گراز، گرگ، روباه و… زندگی می کنند که سعی بر این است در کنار حفاظت و صیانت از حیات آنها، افزایش جمعیت نیز در این پستانداران انجام شود.

قاسم پور افزود: با سرشماری و رصد حیات وحش موجود در این منطقه، تلاش می کنیم تا مرزی بین حیوانات وحشی و اهلی در این منطقه در نظر گرفته شود تا انتقال بیماری های مشترک را در بین حیوانات شاهد نباشیم.

وی از ارسال پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل برای ارتقای منطقه آق داغ مشکول خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد کردیم تا این محدوده به منطقه حفاظتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری پستانداران در دربند مشکول

آغاز سرشماری پستانداران در دربند مشکول