مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 19:102022-12-20سياسي

وزیر خارجه ترکمنستان: هیچ محدودیتی در توسعه روابط با ایران نداریم


وزیر خارجه ترکمنستان در گفت وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با اشاره به توافق دو کشور برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در اوایل سال آینده میلادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جریان گفت وگوی تلفنی شب گذشته (دوشنبه) 28 آذر ماه با رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان، در خصوص همکاری های دو جانبه و تحولات منطقه ای به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

  وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک سالروز بیطرفی ترکمنستان، با اشاره به همکاری های دو کشور در حوزه های مورد علاقه طرفین، موضوع ترانزیت و انتقال گاز این کشور از مسیر جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره  به توافق دو کشور در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در اوایل سال آینده میلادی، تاکید کرد که کشورش هیچ محدودیتی در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

  وی همکاری دو کشور در مجامع بین المللی از جمله اکو و سازمان همکاری اسلامی را مهم ارزیابی کرد.

مردوف در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن محکومیت مجدد حادثه تروریستی شاهچراغ، آمادگی کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در چارچوب قواعد بین المللی اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه ترکمنستان: هیچ محدودیتی در توسعه روابط با ایران نداریم

وزیر خارجه ترکمنستان: هیچ محدودیتی در توسعه روابط با ایران نداریم