مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 18:562022-12-20فرهنگي

برگزاری جشنواره آیین های شب یلدا «چله شب» در تالش


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش از برگزاری جشنواره آیین های شب یلدا «چله شب» در این شهرستان گفت: پرداختن به آیین های کهن و نقل داستان های گذشته از جمله برنامه ها است.

- تالش- رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش از برگزاری جشنواره آیین های شب یلدا چله شب در این شهرستان گفت: پرداختن به آیین های کهن و نقل داستان های گذشته از جمله برنامه ها است.

پردل امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشنواره آیین های شب یلدا چله شب در سالن معراج اداره ارشاد اسلامی شهرستان تالش برگزار شد، اظهار کرد: این آیین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای شهر و شهرداری تالش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره بخشی آیینی و بخش دیگر غذاها و تنقلات این شب است که به نمایش گذاشته شده است، افزود: شعر و حافظ خوانی، موسیقی محلی که به داستان هایی که توسط گذشتگان برای کودکان و جوانان تعریف می کرده اند، پرداخته شده نیز اجرا می شود.

امیری نژاد با تاکید بر اینکه پرداختن به این آیین های کهن و نقل داستان های گذشته پیشینه تاریخی این شهرستان را نشان می دهد، ادامه داد: داستان های قدیمی نشان می دهد که زنان در اجتماع تالشان جایگاه خاصی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره آیین های شب یلدا «چله شب» در تالش

برگزاری جشنواره آیین های شب یلدا «چله شب» در تالش