مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 18:452022-12-20ورزشي

امضاهای استیضاح وزیر ورزش در مجلس از 50 گذشت


استیضاح حمید سجادی وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی به بیش 50  امضا رسیده است این در حالی است که طبق گفته متولیان این استیضاح، این امضاها در حال افزایش است.

پیش از این وزیر ورزش از مجلس شورای اسلامی به علت اقناع نشدن نمایندگان از پاسخ های وی، کارت زرد دریافت کرده بود.

محورهای استیضاح وزیر ورزش عبارت اند از: 1- نابه سامانی ها در فدراسیون های ورزشی و عدم ثبات در فدراسیون ها 2- عدم توجه به توسعه زیر ساخت ها و امکان ورزشی در شهرها و استان ها 3- عدم توجه به قهرمانان ملی و حل مشکلات آن ها 4- عدم توجه به جوانان و مشکلات آن ها و درست اجرا نکردن قانون جوانی جمعیت به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، در قانون اساسی در فصل ششم با عنوان قوه مقننه در مبحث دوم تحت عنوان اختیارات و صلاحیت مجلس شورای اسلامی در اصل هشتاد و نهم مسئله استیضاح هیئت وزیران یا یک وزیر را به شرح زیر مورد پذیرش قرار داده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند در مواردی که لازم می دانند هیئت وزیران یا هر یک از وزراء را استیضاح کنند، استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل 10 نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود.

هیئت وزیران یا وزیر مورد استیضاح باید ظرف مدت 10 روز پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و به آن پاسخ گوید و از مجلس رأی اعتماد بخواهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضاهای استیضاح وزیر ورزش در مجلس از 50 گذشت

امضاهای استیضاح وزیر ورزش در مجلس از 50 گذشت