مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 18:252022-12-20اقتصادي

چالش هایی که سبب بحران اردن شدند؛ از مدیریت اقتصادی تا طرح های صهیونیستی


وبگاه شبکه «المیادین» با انتشار گزارشی ضمن اشاره به چالش های تاریخی در مسیر ایجاد کشور اردن، به دلایل سیاسی و اقتصادی اعتراضات جدید مردمی در این کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه شبکه المیادین با انتشار یادداشتی تحلیلی ضمن اشاره به دلایل تاریخی شکل گیری اعتراضات مردمی اردن، به چالش های این کشور در ابعاد سیاسی و عرصه های اقتصادی پرداخت.

در ادامه مشروح این گزارش را می خوانیم: در این شرایط، به نظر می رسد که افزایش دیوانه کننده قیمت سوخت در اردن، که تقریباً بیشترین مقدار در جهان بود، دلیل مستقیم اعتراضات گسترده مردمی است که به سراسر اردن از جنوب (استان های معان، الکرک و الطفیله) کشیده است؛ به خصوص اعتراض بخش حمل ونقل و کامیون ها که سال ها منجر به عقب افتادن برنامه ریزی ها برای پروژه راه آهن بوده است.

پروژه ای که حیفا را از طریق اردن به خلیج فارس متصل می کند و یکی از مظاهر آن علاوه بر سیاست های رسمی مقامات، تصمیم عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای کاهش عمر کامیون ها به 5 سال است؛ مدتی که برای پرداخت اقساط آن ها کافی نیست.

شاه و ولی عهد اردن در کنار ولی عهد سعودی و اما در حقیقت، علاوه بر نفوذ مقامات حاکم بر طبقات مردمی از طریق افزایش قیمت ها و موارد دیگر، این وضعیت نشان دهنده این واقعیت است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش هایی که سبب بحران اردن شدند؛ از مدیریت اقتصادی تا طرح های صهیونیستی

چالش هایی که سبب بحران اردن شدند؛ از مدیریت اقتصادی تا طرح های صهیونیستی