مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 14:402022-12-20اقتصادي

توافق با کشورهای عضو اکو برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس


نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حضور سفرا، دیپلمات های کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو، - ایسنا/خراسان رضوی نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حضور سفرا، دیپلمات های کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو، نمایندگانی از چین، هند، روسیه و همچنین سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تهران برگزار شد.

محسن جلواتی، معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه این نشست درباره اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای کشور و نقش آن در توسعه ترانزیت اظهار کرد: حجم ترانزیت از گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس در هشت ماه امسال 53 درصد رشد داشته که نشان دهنده ظرفیت این منطقه برای کشور است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های اقتصادی با کشورهای همسایه افزود: حضور مقامات ارشد گمرک جمهوری اسلامی در این دست نشست ها حاکی از عزم جدی وزارت اقتصاد و گمرک ایران در راستای پیاده سازی سیاست های کلان دولت سیزدهم در حوزه تسهیل گری تجارت خارجی است.

رشد 13 درصدی صادرات از منطقه ویژه در ادامه حسن نوری زاده، فرماندار سرخس نیز وسعت منطقه ویژه اقتصادی سرخس را 15 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: امسال در حوزه ترانزیت با 80 درصد رشد و در صادرات شاهد 18 درصد افزایش بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق با کشورهای عضو اکو برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس

توافق با کشورهای عضو اکو برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس