مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 13:552022-12-20بين الملل

چین خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد


نماینده پکن در سازمان ملل خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران به منظور احیای مذاکرات برجامی شد و قطعنامه شورای حکام علیه ایران را عامل تشدید تنش ها و تضعیف اعتماد دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گنگ شوانگ معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در جلسه روز گذشته (دوشنبه) شورای امنیت تصریح کرد که قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اعمال فشار به ایران، کاری جز تشدید تنش ها، تضعیف اعتماد و سایه افکندن بر مذاکرات انجام نمی دهد.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش کرد، نماینده چین در سازمان ملل همچنین خواستار لغو تحریم های ایران و توقف تهدیدات علیه جمهوری اسلامی شد تا مذاکرات برجامی بار دیگر از سرگرفته شود.

گنگ در ادامه تصریح کرد: تمامی طرف ها باید به اوضاع بلندمدت و کلی توجه داشته باشند و از هرگونه اقدامی که اوضاع را متشنج می کند و فرایند مذاکرات را تضعیف می کند، خودداری کنند.

نماینده چین در سازمان ملل در ادامه با انتقاد از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد که تصمیم 2018 واشنگتن برای خروج از برجام عامل بن بست فعلی در مسیر مذاکرات برجامی است.

علی رغم آن که جو بایدن رییس جمهور آمریکا وعده بازگشت به برجام را داده بود اما تاکنون دولت وی اقدام ملموسی برای احیای توافق هسته ای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

چین خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد