مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 13:352022-12-20بين الملل

ممنوعیت تیک تاک به لایحه بودجه آمریکا اضافه شد


قانونگذاران آمریکایی، پیشنهاد ممنوعیت استفاده کارمندان دولت فدرال از تیک تاک در دستگاه های متعلق به دولت را در لایحه بودجه گنجاندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سنای آمریکا هفته گذشته به اتفاق آرا، به لایحه ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیویی تیک تاک در همه تلفن ها و دستگاه های دولت فدرال آمریکا که حامی اصلی آن جاش هالی، سناتور جمهوریخواه از ایالت میزوری بود، رای داد.

این اقدام، منعکس کننده نگرانی های سیاستمداران آمریکایی نسبت به احتمال استفاده تیک تاک و بایت دنس (شرکت مادر این اپلیکیشن) از اطلاعاتی است که کاربران آمریکایی به اشتراک می گذارند.

این ممنوعیت در لایحه تامین مالی دولت آمریکا گنجانده شده است که هفته جاری به رای گذاشته می شود.

لایحه مذکور به مدیریت و بودجه کاخ سفید 60 روز فرصت می دهد تا استانداردها و دستورالعمل هایی را برای سازمان های اجرایی تهیه کرده و آنها را ملزم کند تیک تاک را از دستگاه های فدرال حذف کنند.

پیشنهاد مذکور هفته گذشته مورد حمایت نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان و کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان مجلس قرار گرفته بود.

بسیاری از سازمان های فدرال از جمله کاخ سفید و وزارتخانه های امنیت داخلی و خارجه، استفاده از تیک تاک در دستگاه های متعلق به دولت را ممنوع کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت تیک تاک به لایحه بودجه آمریکا اضافه شد

ممنوعیت تیک تاک به لایحه بودجه آمریکا اضافه شد