مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 12:202022-12-20اقتصادي

سن بازنشستگی چند سال تعیین می شود؟


مدیر کل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت کار درباره برنامه دولت برای افزایش سن و سابقه بازنشستگی گفت: برنامه ما بلندمدت است و قرار نیست یک شبه سن بازنشستگی را پنج سال بالا ببریم.

- طبق برنامه ای که ما داریم احتمالا سالی پنج یا شش ماه به سن بازنشستگی افزوده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از همشهری آنلاین، آنطور که به نظر می رسد بار دیگر دولت و صندوق های بازنشستگی به دنبال اصلاحات در نظام بازنشستگی کشور برآمده اند.

بر این اساس آنها معتقدند باید اصلاحات ساختاری در نظام بازنشستگی انجام شود که یکی از این اصلاحات افزایش سن و سابقه بازنشستگی است.

صندوق های بازنشستگی با چالش هایی در پرداخت حقوق مواجه هستند.

مسئولان این صندوق ها می گویند میانگین پرداخت حقوق و مستمری در کشور به 29سال رسیده و علت، همین پایین بودن سن بازنشستگی است.

آنها بر این باورند که ورود زودهنگام برخی گروه های شغلی به صندوق های بازنشستگی موجب تحمیل بار مالی سنگینی به این صندوق ها شده است.

با توجه به این هم متفق القول هستند که سن بازنشستگی باید افزایش پیدا کند؛ اتفاقی که در بسیاری از کشورهای دنیا افتاده است.

در آخرین اظهار نظر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز درباره برنامه دولت برای افزایش سن بازنشستگی اعلام کرد که هر چه تبدیل به قانون شد همان ملاک عمل خواهد بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن بازنشستگی چند سال تعیین می شود؟

سن بازنشستگی چند سال تعیین می شود؟