مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 12:102022-12-20دانش

ویدیویی ترسناک از لحظه نفس کشیدن یک گیاه


محققان دانشگاه «کالیفرنیا سن دیگو» اخیرا فیلمی از لحظه نفس کشیدن یک گیاه را منتشر کرده اند که در نگاه اول ممکن است مخاطبان شوکه شوند چرا که این فرایند همانند صحنه ای از یک فیلم ترسناک به نظر می رسد.

- محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو اخیرا فیلمی از لحظه نفس کشیدن یک گیاه را منتشر کرده اند که در نگاه اول ممکن است مخاطبان شوکه شوند چرا که این فرایند همانند صحنه ای از یک فیلم ترسناک به نظر می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس اف، شاید در نگاه اول همانند صحنه ای از یک فیلم ترسناک به نظر برسد اما این فیلمی از لحظه نفس کشیدن یک گیاه است.

زیست شناسان در حال به دست آوردن بینش جدیدی از این فرآیند پیچیده و ارائه مفاهیمی برای تامین منابع غذایی بشر در آینده هستند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو با بودجه بنیاد ملی علوم ایالات متحده(NSF)، همراه با همکارانشان در استونی و فنلاند، در این فیلم مسیر مولکولی گریزانی را نشان می دهند که گیاهان برای هدایت تنفس خود و جذب دی اکسید کربن از آن استفاده می کنند.

دانستن اینکه گیاهان چگونه دی اکسید کربن را حس می کنند تا به دهانه یا روزنه هایشان سیگنال دهند که در واکنش به تغییر سطح دی اکسید کربن، باز و بسته شوند، می تواند به دانشمندان اجازه دهد تا محصولاتی مناسب برای شرایط اقلیمی متغیر تولید کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویدیویی ترسناک از لحظه نفس کشیدن یک گیاه

ویدیویی ترسناک از لحظه نفس کشیدن یک گیاه