مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-20سياسي

احیای بافت تاریخی شیراز نیازمند عزم جمعی است


عضو ناظر شورا در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری نگاهی ویژه با احیای بافت تاریخی و بازگرداندن هویت به این محدوده دارد، - دستیابی به اهداف مدنظر و احیای کامل این بافت را نیازمند عزمی جدی و همکاری منسجم و مستمر همه دستگاه های خدمات ‎رسان دانست.

مهدی نصیری سه شنبه 29 آذر در یک نشست خبری، ضمن بیان اینکه محدوده بافت تاریخی نسبت به کل مساحت شیراز کوچک اما دارای اهمیتی ویژه از ابعاد مختلف است، اهتمام شورای شهر و شهرداری شیراز به اجرای برنامه های عمرانی، بهسازی و مناسب سازی با هدف احیای بافت تاریخی فرهنگی این کلانشهر را ویژه ارزیابی کرد.

نصیری، اطلاق فضای گردشگری به بافت تاریخی را برای احیای آن لازم اما ناکافی دانست و با بیان اینکه شمار زیادی از پروژه های عمرانی فعال شیراز در این محدوده عملیاتی شده و در حال اجرا است، خاطرنشان کرد که بودجه خوبی برای احیای میدان توپخانه در این منطقه پیش بینی شده است.

او همچنین با بیان اینکه در کنار اهمیت این پروژه ها از نگاه کالبدی، اجرای پروژه در این منطقه هزینه های بیشتری برای مدیریت شهری دارد، توضیح داد: به دلیل قدیمی و تنگ بودن معابر و کوچه های بافت تاریخی و فرهنگی شیراز، اقدامات عمرانی و بازسازی و توسعه آن سخت تر از مناطق دیگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای بافت تاریخی شیراز نیازمند عزم جمعی است

احیای بافت تاریخی شیراز نیازمند عزم جمعی است