مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:502022-12-20اجتماعي

مرگ سالانه 6 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا


مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها حاکی از آن است که سالانه 6 هزار نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد طاهری در گفت وگوی تلویزیونی در برنامه کشیک سلامت که از شبکه سلامت پخش شد، با اشاره به قانون هوای پاک گفت: در قانون هوای پاک به عنوان قانون مترقی مسئولیت هایی برای دستگاه های مختلف مشخص شده که سازمان محیط زیست در این قانون به عنوان متولی و مسئول معرفی شده است، اما امروز در اجرای قانون هوای پاک شاهد هستیم در بیشتر دستگاه های مسئول و وزارت خانه ها کاستی های زیادی رخ داده است.

مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: بسیاری از مسئولیت ها در قانون هوای پاک روی زمین مانده است و در برخی از موارد نیز عقب روی ها وجود دارد که به عنوان مثال در این قانون مشخص شده است که استاندارد خودروها در هر سال به چه اندازه ای باید برسد که بر اساس آن در سال 1401 باید استاندارد یورو 6 در خودروها لحاظ می شد اما بر اساس پیشنهاد وزارت صمت استاندارد یورو 5 لحاظ و استاندارد یورو 6 حذف شد.

وی ادامه داد: مهم تر از آن این است که در برنامه ریزی های آتی نیز استاندارد یورو 6 لحاظ نشد و حتی الزام این استاندارد بر خودروهای وارداتی نیز حذف شد که ماحصل این اقدام ها شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 6 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا

مرگ سالانه 6 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا