مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-20سياسي

سالنامه مهاجرتی ایران در سال 1401 رونمایی شد


سالنامه مهاجرتی ایران سال 1401 از سوی رصدخانه مهاجرت ایران تهیه و امروز رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالنامه مهاجرتی ایران 1401 نمایانگر آخرین و به روزترین آمار و اطلاعات حوزه مهاجرت های بین المللی در ایران و جهان است.

بدون اکتفا صرف به نگاه آماری و عددی به پدیده فراگیر مهاجرت که هم اکنون با سرعتی روز افزون در حال گسترش است، ضروری است که مجموعه نکات کلیدی در خصوص روند مهاجرت ها، در سالنامه مهاجرتی درج شود.

رصدخانه مهاجرت ایران در دانشگاه صنعتی شریف در راستای ماموریت های خود در حوزه ارائه آمارهای مهاجرت ها، اقدام به جدیدترین نسخه روند مهاجرت در ایران در ساب 1401 کرده که امروز از آن رونمایی می شود.

این سالنامه در 10 فصل تهیه شده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در این سالنامه، در سال 2020 رتبه مهاجر فرستی و مهاجر پذیری ایرانیان در میان کشورهای دنیا به ترتیب 54 و 23 بوده است.

در حالی که رتبه ایران در پذیرش و ارسال مهاجر به جهان در چارک اول قرار دارد و رتبه دانشجوپذیری و دانشجو فرستی کشور تقریبا برابر است، ولی در شاخص هایی چون رقابت پذیری برای استعدادها و فراز مغزها در رتبه های پایین قرار گرفته است.

این مساله به نوعی بیانگر کیفیت مهاجران ورودی و خروجی کشور است که نشان می دهد به دلیل عدم امکان رقابت بر سر استعدادها مهاجران خروجی ورودی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالنامه مهاجرتی ایران در سال 1401 رونمایی شد

سالنامه مهاجرتی ایران در سال 1401 رونمایی شد