مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:202022-12-20اقتصادي

نگرانی پیازکاران از دلال بازی در بازار/ امکان صادرات فراهم شود


هزاران تن محصول پیاز در حالی از مزارع کرمان برداشت و راهی بازارهای کشور می شود که کشاورزان همچنان نگران دلال بازی و افت قیمت هستند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: این روزها مزارع جنوب استان کرمان در قالب طرح استمرار و برای تأمین نیاز بازار در ایام سرد زمستان زیر کشت گسترده پیاز رفته است، هر چند بخشی از مزارع به صورت طرح قراردادی، کشت شده اند اما بسیاری از کشاورزان نیز خارج از این طرح اقدام به کشت محصول کرده اند.

برداشت محصول پیاز در برخی از مزارع در شهرستان های مختلف جنوب کرمان آغاز شده اما از هفته آینده برداشت محصول و عرضه پیاز به بازار افزایش قابل توجهی می یابد، هر چند افزایش تعرفه ها و موانع صادراتی نگرانی هایی در زمینه صادرات محصول فراهم کرده است اما کشاورزان امیدوار هستند که با تدبیر مسئولان مشکلات رفع شود.

موانع صادرات رفع شود گفته می شود تعرفه صادرات گوجه و پیاز با پیگیری های صورت گرفته در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و فارس به سال قبل بازگشته است اما در خصوص تعرفه در استان کرمان تصمیم گیری نشده است که پیگیری و رفع این مشکل توسط نمایندگان جنوب استان کرمان ضروری است.

این در حالی است که محصول پیاز در استان های دیگر جنوبی نیز در حال برداشت است که این امر می تواند تعادل قیمتی را نیز در بازار به هم بزند و موجب اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی پیازکاران از دلال بازی در بازار/ امکان صادرات فراهم شود

نگرانی پیازکاران از دلال بازی در بازار/ امکان صادرات فراهم شود