مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 09:252022-12-20اجتماعي

یلدا را بدون تجمل سپری کنیم/ اینجا همه دلتنگ سادگی هستند


رسم دیرینه ایرانیان با نام شب یلدا مدتی است که از فرهنگ اصیل ایرانی اندکی فاصله گرفته و وارد برخی تجملات شده، اتفاقی که صفا و صمیمیت گذشته را کاهش می دهد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شب یلدا یا شب چله از کهن ترین فرهنگ ها و جشن های ایرانی است که هر سال توسط مردم برگزار می شود.

هر چند گرامیداشت بلندترین شب سال در چندین کشور دیگر نیز اجرا می شود، اما زیباترین رسوم را شاید بتوان در کشور خودمان جستجو کرد.

در این شب به یاد ماندنی و خاطره انگیز که هر ساله توسط خانواده های ایرانی زنده می شود، رسوم خاصی همچون حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، دید و بازدید از اقوام به خصوص بزرگان جاری است؛ در برخی شهرها نیز آتش افروختن یکی از سنت های یلدا به حساب می آید.

سفره های مجلل را کنار بگذاریم معمولاً ایرانیان در این شب، گرد هم می آیند و شام، و میوه و تنقلات می خورند؛ اما یادمان باشد نباید در این شب در دام تجمل گرایی و اسراف بیفتیم؛ دامی که خصوصاً طی سال های گذشته و با گسترش شبکه های مجازی بیش از پیش خود نمایی می کند.

می توان در این شب از اسراف بپرهیزیم و این شب زیبا را با هزینه های گزاف و سخت گیری های بی جا، زشت نکنیم و بیهوده نگذرانیم؛ زشتی هایی که شاید از چشم و هم چشمی سر چشمه می گیرد اما به درون مهربانی خانواده ها رسوخ کرده و می تواند فضای گرم و صمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یلدا را بدون تجمل سپری کنیم/ اینجا همه دلتنگ سادگی هستند

یلدا را بدون تجمل سپری کنیم/ اینجا همه دلتنگ سادگی هستند