مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 08:402022-12-20پزشكي

رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک سبب اضافه وزن و چاقی می شود


امروزه مشکل اضافه وزن و چاقی در جهان به صورت یک معضل جهانی در همه گروه های سنی مطرح می شود و رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک از علل اصلی بروز آن است.

- ایسنا/هرمزگان یک کارشناس تغذیه گفت: امروزه مشکل اضافه وزن و چاقی در جهان به صورت یک معضل جهانی در همه گروه های سنی مطرح می شود و رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک از علل اصلی بروز آن است.

راضیه جعفری در گفت و گو با ایسنا، افزود: چاقی کودکان در سنین مدرسه با پیامدهای بلند مدت سلامت از جمله، افزایش خطرهای بیماری قلبی و عروقی و سرطان ها در سنین بالاتر مرتبط است که همین موضوع لزوم ضرورت اجرای دقیق و صحیح برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان (ایران اکو) را حایز اهمیت بیشتری می کند.

وی با اشاره به برنامه های کمیته برون بخشی پیشگیری و کنترل اضافه وزن، چاقی در کودکان و نوجوانان (ایران اکو)، اضافه کرد: امید است ثمره تلاش ها و خدمات کارشناسان تغذیه در مراکز تحت پوشش و تعامل و همکاری هر چه بیشتر ادارات موجب پرورش نسلی سالم، شاد و پویا شود.

مسول بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس عنوان کرد: امروزه مشکل اضافه وزن و چاقی در جهان به صورت یک معضل جهانی در همه گروه های سنی مطرح می شود و رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک از علل اصلی بروز آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک سبب اضافه وزن و چاقی می شود

رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک سبب اضافه وزن و چاقی می شود